Négy éve írtam a Street Surfing XPR-ről, amit utána nem sokkal eladtam, és mostanáig nem igazán rollereztem. Idén kapott el újra az érzés, hogy kellene egy kétkerekű. Ezúttal az XPS-re esett a választásom, ami 5.000 Ft-tal drágább az XPR-nél, így kereken 30.000 Ft-ba került.

A két típus felépítése nagyon hasonló, viszont az XPS összecsukó mechanikája masszívabb és lábbal is kezelhető, nem kell lehajolni és kézzel kioldani a kart. Az XPS elérhető fekete színben, ami számomra még vonzóbbá tette. A roller egyébként alap, nincs rajta se kézifék, se csillapítás, cserébe könnyű, 4 kg alatt van a súlya. A hátsó kerék taposófékkel lassítható. A vázon a varratok szépek, nem köszörültek. A kormány magassága három szinten állítható.

Két hónap alatt 150 km-t raktam bele a városban. Maga a roller kiváló, viszont azt nem értem, hogyan lehet úgy kiküldeni a futárral, hogy előtte nem húzzák meg a csavarokat? A kormánycsapágy annyira laza volt, hogy kézzel tudtam csavargatni. Három egészet húztam rajta. Ez nagyon gáz, főleg úgy, hogy a kormánycsapágyhoz való kónuszkulcs elég speciális szerszám, nem mindenkinek van otthon.

A kormánycsapágyon három egész fordulatot tudtam húzni.
A gyári markolat kemény, ezt lecseréltem sima habszivacsra. Ezzel már a térkövezés is nagyjából elviselhető.
Az összecsukó mechanika, ami egy lábbal könnyedén működésbe hozható.
Kitámasztója is van, de ez inkább csak dísznek jó, ezt leszereltem róla.

250 km után

Elég sokat mentem a rollerrel a városban és egyáltalán nem kíméltem. A kerekek így néztek ki 250 km után:

Ezek a kerekek mentek a kukába, helyette inkább levegős kerekeket raktam fel. Ezzel jóval komfortosabb lett a haladás.

A kormánycső már használhatatlanságig lazult. Hiába húztam a bilincset, nem lett jobb a helyzet, ezért kicseréltem egy Striker bilincsre.

Street Surfing XPS galéria