Fél éve találtam az apróhirdetések között egy Powerslide Vision sínt ami 90mm-es kerekek fogadására alkalmas 165mm-es rögzítéssel. Nem akartam lecserélni a 3x125mm-es szettet, de nevetségesen olcsón adta az illető, így nem tudtam neki ellenállni. Akkor elraktam a fiókba és nemrég került elő ahogy beköszöntött a melegebb idő.

Új sín, új 90mm-es kerekek

Powerslide Infinity kerekeket rendeltem hozzá 85A keménységgel, és hozzá egy szettet a kedvenc Abec 9 gumi porvédős csapágyaimból.

A hozzávalók
A hozzávalók

A sínt elég rendesen használták, tele van karcolással, de ennyi pénzért egyáltalán nem zavar, és hát én sem dísznek vettem. Egyébként új állapotban sem tartozik a drágább darabok közé, de az 5.000 Ft amit adtam érte több, mint baráti.

Powerslide Vision 10.8" - 4x90 sín
Powerslide Vision 10.8″ – 4×90 sín

Torx…

A kerekek torx csavarral rögzíthetők, és a sínbe van vágva a menet. Aki ezt megtervezte az mire gondolt? Az volt a cél, hogy még véletlenül se legyen szabványos, nehogy esetleg találj hozzá csavart, ha elkallódik? 25 éve gurulok, elég sok görkorim volt, de kivétel nélkül mindegyiknek imbusz csavaros volt a kereke.

Szerencsére aktív bringás koromban többször is volt szerencsém torx rögzítéshez, emiatt rendesen fel vagyok szerelkezve a hozzá való szerszámokkal. Az emberek többsége viszont azonosítani sem tudja név szerint amikor torx fejű csavart lát, nemhogy szerszáma legyen hozzá. Van egy imbusz készlete és annyi.

90mm-es kerekek az Oxelo MF500-on
Az új 4×90-es szett menetre készen
Íme a 3x125-ös szett a jelenlegi állapotában. Rengeteg kilométer van már benne, de a kerekeken semmi nem látszik, mintha újak lennének.
Íme a 3×125-ös szett a jelenlegi állapotában. Rengeteg kilométer van már benne, de a kerekeken semmi nem látszik, mintha újak lennének.

90mm-es kerekek menet közben

Hetek óta ezzel a szettel járok dolgozni, eddig 200 kilométer van benne. Jó érzés volt újra kisebb kerekeken gurulni a 125mm-es óriások után. A manőverezhetőséget hirtelen drámaian jobbnak éreztem, a fékezések is könnyebben mentek, és a puhább kerék is csak növeli a kényelmet.

Az óriás kerekek után megváltás volt a kényelmes gurulás
Az óriás kerekek után megváltás volt a kényelmes gurulás

Nagyjából olyan, mint egy haladósabb 80-as szett, de azért érzed, hogy picit magasabb vagy, és a gyári 243mm helyett egy 274mm hosszú sín van alattad, ami lassabban reagál és kevésbé manőverezhető, de így is mérföldekkel kényelmesebb, mint a 3×125-ös szettem a Megacruiser sínnel.

Amíg a 125-ös kerékkel már 10km után minden baja volt a lábamnak, addig a 90-es szettel 30km után is teljesen jól voltam, nem fájt sem a bokám sem a térdem.

A Megyeri híd gyalogos oldala az egyik kedvenc gurulós helyem
A Megyeri híd gyalogos oldala az egyik kedvenc gurulós helyem

Ha választanom kellene…

  • Kényelmes városi közlekedéshez a 90mm-es kereket választanám.
  • Tempós, kanyargós, ugrálós városi guruláshoz a 4×80-at tenném fel.
  • Ha a kényelem egyáltalán nem szempont csak a sebesség, akkor pedig a 3×125-öss szett a nyerő.

Jelenleg nehezen tudok választani a 125 és a 90mm-es kerekek között. Hiányzik a nagy kerekek úthiba tűrése és sebessége, viszont a 4×90 kényelme és manőverezhetősége nagyon bejön. Egy darabig most biztos marad a 4×90, aztán meglátjuk mi lesz a következő variáció. Elég sok tervem van még 🙂

Galéria