Az egyik apróhirdetés oldalon jött szembe egy Powerslide Megacruiser sín ami 125mm-es kerekek fogadására alkalmas és 165mm-es rögzítéssel rendelkezik. Ez kompatibilis az Oxelo MF500-zal. Egyből le is csaptam rá, itt a nagy lehetőség kipróbálni a gurulást a hatalmas kerekeken!

125mm-es kerekek nem voltak itthon a sínhez, ezért gyorsan leadtam egy rendelést a Skateworld-nél 6 darab Undercover kerékre és 12 db Abec 9 csapágy is bekerült a kosárba a gumi porvédős változatból. A távtartókat kifelejtettem a rendelésből, de szerencsére a korábbi kerekekben lévő távtartók passzolnak az újakhoz is.

Undercover 125mm, 86A keménységű kerekek és egy szett ABEC 9 gumi porvédős csapágy
Undercover 125mm, 86A keménységű kerekek és egy szett ABEC 9 gumi porvédős csapágy

A kori gyári színösszeállítása sárga / fekete / fehér ami furán nézett volna ki a piros sínnel. A sarok rezgéscsillapító kilátszó részét lefestettem feketére, illetve a gyári sárga fűző helyett fekete-fehér került bele. A kori fogantyúja is sárga, de ezt inkább hagytam úgy ahogy van, menet közben úgysem látszik.

Problémás volt az új sín felszerelése, ugyanis normál pozícióban az első kerék beleért a cipőbe. Emiatt eggyel előrébb kellett tenni a sínt, ezáltal az első kerék előrébb került. Ezzel egy időben a hátsó kerék is előrébb vándorolt, ami nem feltétlenül előny egy ilyen rövid sínnél. De hát abból főzünk ami van.

Normál pozícióban beleér az első kerék a cipőbe
Normál pozícióban beleér az első kerék a cipőbe
A sín alulról normál pozícióban szerelve
A sín alulról normál pozícióban szerelve
125mm-es kerekek az Oxelo MF500 görkorin
125mm-es kerekek az Oxelo MF500 görkorin

125mm-es kerekek menet közben

Elsőre nagyon fura volt a kori. Leginkább az, hogy jóval magasabb vagyok benne, mint a 80-as kerekekkel, emiatt nem éreztem magam annyira stabilnak. Ekkora kerekekkel nehezebb a kanyarodás, a fékezés meg úgy általában mindenféle helyváltoztatás nagyobb körültekintést igényel. Van viszont két dolog amivel a 80-as kerekek soha nem tudják felvenni a versenyt a 125mm-essel szemben: a sebesség és az úthibák tűrése.

Úthibák tűrése

Minél nagyobb egy kerék, annál könnyebben átgurul az úthibákon. Az a szakasz ami 80-as kerékkel kellemetlenül rázza a lábadat, 125-össel alig fogod megérezni.

A 125mm-es kerekek sebessége

A sebességnél nem feltétlen arra gondolok, hogy gyorsabban megy a kori. Nyilván ez is valamennyire igaz, de inkább arról van szó, hogy sokkal kevesebb erőkifejtésre van szükség ugyanahhoz a tempóhoz, mint a 80-as keréknél. Hamarabb eléred ugyanazt a sebességet és kevesebbet kell hajtani, mert ugyanakkora lendületnél sokkal tovább gurul a kori. A 80-asnál szaporán kell hajtanom a 20km/h sebességhez, míg 125mm-es kerekekkel egészen könnyedén elérhető ez a tempó.

Az alábbi két fotón ugyanazt a távot tettem meg, ugyanazon az útvonalon. A baloldalin a gyári 80-as, a jobboldalin a 125mm-es kerekekkel mentem. A különbség leginkább a maximális pulzusban érzékelhető. A 80-as kerékkel párszor keményen oda kellett lépni a tempó tartásához, ilyenkor a pulzus néha felszökött egészen 175-ig. A nagy keréknél azonban ugyanez a maximális érték mindössze145 volt, ami még az aerob zónában van. Ha hozzávesszük, hogy ezek mellett az átlagsebesség is magasabb, akkor elég jól látszik a sebesség különbség a két kerékméret között.

Galéria