Idén is részt vettem a Békás kerékpáros túra 2022 eseményen. Először még 2013-ban a Lukival, aztán egy évre rá a Gyurival & a Lukival vettem részt a 100 km-es kerékpártúrán, illetve legutóbb, 2015-ben egyedül teljesítettem a leghosszabb távot, amit még megtoldottam a dobogókői kilátó meglátogatásával is. Ez utóbbi +6 km most sem maradhatott ki a túrámból, a Dunakanyar-látvány ugyanis felbecsülhetetlen. A szintkülönbség viszont az 1500 m helyett az órám szerint csak 835 méternyi volt, ráadásul a dobogókői csúcsot is beleszámítva.
Békás Kerékpáros Teljesítménytúra 2022
Idén igencsak kegyes volt hozzánk az idő, mert elég hűvös volt, talán kicsit még fáztam is az elején, hiszen csak egy vékony mellényt húztam a mezemre, miközben a túrázók nagy része hosszú ujjú aláöltözetet is vett a meze alá. A 8 órai rajt előtt már ott toporogtam a piacon, a szervezők még csak akkor építették a sátraikat. (Kár, hogy a Meki már nem támogatja a túrát, mert így nincs ingyenburesz a célban.)
Az első nagyobb csoporttal kezdtem tekerni, hamar az élre álltam, így a csobánkai emelkedőig én vezettem fel a mezőnyt, ami mindig felemelő érzés. Pomázon volt egy satufékezésünk, ahol úgy gondolta egy sietős autós, hogy még gyorsan megfordul előttünk az úton… Szerencsére időben lereagálta a dolgot a mögöttem tekerő csapat. A 12%-os emelkedőn már kellőképp szétszakadt a mezőny, lefelé pedig a mellényem cipzárjával bajlódtam, amit sehogy sem tudtam felhúzni, így végig hátul lengedezett a felsőm.
Mászás
A Pilisszántó előtti pecsételőpont után jöhetett a mászás legdurvább része, bizony volt egy pont felfelé, ahol kevésnek éreztem a Kellysemen a tárcsákat… Aztán már útban felfelé a Dobogókőre másodszor ért utol egy csajszi, aki elég jó erőben volt. El is engedtem, ahogy a srácot is, aki addig mellettem tekert, így végül nem kapaszkodtam fel velük az előttünk tekerő két bicósra. A Kétbükkfa-nyeregnél hiába kereste volna bárki a pecsételőpontot, azt a múltkori csalás (!) miatt áthelyezte a főszervező Esztergom elé. Hihetetlen, hogy egy túrán (!) valaki levágja a szakaszt, no comment! Na mindegy, nekem dolgom van fenn, hódítsuk meg a Dobogókövet újra! 9:42-kor már a csúcson fotóztam, majd írtam a Móninak, hogy innen már csak lefelé/síkon vezet az út.
Ereszkedés
Mivel újságot nem kaptam reggel, így nem volt mit a mezem alá tömni a lefelé száguldás közepette, de szerencsére elviselhető volt a hideg. Kevés volt az autó és a motoros a hegyen, így csak az úthibákra kellett figyelni a lejtmenetben. A pecsételőpontot sikerült kiszúrni Esztergom előtt, itt sem időztem sokat, hanem folytattam a tekerést. A 11-es főút előtti benzinkúton csak beszereztem az újságot, ami más címlappal jelent meg, mint a fővárosi, azaz még nem volt rajta a majdnem ¾ órás csúszással kezdődő tegnap esti BL-döntő végeredménye (Liverpool – Real Madrid 0-1)…
Innentől kezdve már csak egymagam tekertem egészen a célig, amit nem igazán szeretek, mert a 11-esen mindig nagy a forgalom, és most sem volt egy-két autós kellőképp figyelmes. A lepencei frissítőponton felhigítottam a maradék izómat egy kis szörppel, ettem egy kevés nápolyit, majd tovább indultam. Elég szeles volt az út szinte végig, azaz küzdöttem rendesen. Bicikliút csak egy rövid szakaszon volt az út mellett, de az is megszűnt, így újra a főúton találtam magam. Szentendrén meg le kell menni a Duna-partra, ahol az utolsó szűk 20 km-t kell megtenni, na ezt utálom a legjobban, mert sok helyen rossz az út, és állandóan kerülgetni kell a bicikliseket/gyalogosokat, meg a város végén sehogy sem tudok normálisan átkerülni a főút túloldalára. Ezúttal nem a főutat, hanem a kerékpárutat választottam Békás felé, a végén még egy idősebb fószer csapódott mellém, aki megpróbálta elvinni a befutót, de nem hagytam…
És, hogy miért nem Ötpróba-futam ez a túra, hát mert komoly összeget kell kipengetni ezért, tudtam meg a főszervezőtől. A Covid óta ráadásul jelentősen megcsappant a résztvevők száma, ami szomorú egy ilyen régóta szerveződő eseményen.
Statisztika
- Táv: 109 km (835 m szint!)
- Nettó idő: 4:03:00
- Sebesség: 26,9 km/h (átl.), 57,6 km/h (max).
- Bruttó idő: 4:25:15. 24,6 km/h (átl.), 59,3 km/h (max).
- Puzus: 141 bpm (átl.), 184 bpm (max.)
- Kalória: 3247 kcal